SAYFALAR

Konyalılar Etli Ekmek / Kazasker - İSTANBUL

Hem diğer blog'larda hem de Vedat Milor'ün web sitesinde gördüğüm, olumsuz görüşe rastlayamadığım için gerçekten merak duyduğum, Kazasker'de bulunan (minibüs caddesi üzerindeki), 1994'ten bu yana müşterilerine hizmet veren Konyalılar Etli Ekmek'i ziyaret ettim.. 


Hafta içi olduğundan olsa gerek mekan bomboştu.. Ne salaş diyebiliriz, ne de lüks, kısacası hiç bir özelliği olmayan sıradan bir dekorasyona sahip Konyalılar Etli Ekmek.. Pek fazla ümitlenmeden hatta beklentileri azaltarak masaya kurulduk ve yoğurt, ayran, Fırın Kebabı (tandır), Etli Ekmek, Mevlana ve Sac Arası siparişlerini verdik..



Servis ettikleri Konya'dan gelen müthiş süzme yoğurt'un kıvamı neredeyse beyaz peynir kadardı, ilk kez böylesine yoğun kıvamlı bir yoğurt tattım.. Kendi ürettikleri hafif ekşi ayranları da en az yoğurtları kadar lezzetliydi.. Mekan hakkındaki ilk izlenimlerimin yerini iyi şeyler almaya başladı.. 



Fırın kebabını (tandır), etli ekmeği ve mevlanayı o kadar hızlı servis ettiler ki, şaşırmamak elde değil.. Emin olun bir çok fast food restaurant'ından daha hızlılardı (özellikle Ataşehir bölgesindekilerden)..


Hızlarına aldanıp siparişlerinizi gelişigüzel hazırladıklarını, lezzetleri sıradan mı diye düşünmeden edemiyorsunuz.. Ama tattıktan sonra farklı dünyalara yol alıyorsunuz (abarttım) :)) Fırın kebabı porsiyon olarak gözümü doyurmadı ama yumuşaklığı, etin lezzeti ve doğru pişirilişiyle dört dörtlüktü! Tabağımı silip süpürdükten sonra gözüm gibi karnım da doymadı, etki ekmek ve mevlana'ya geçtim..


İncecik, çıtır çıtır hamur üzerine, kurumamış, hafif yağlı, sinirsiz, lezzetli kıyması ile etli ekmekleri çok başarılıydı.. Çok fazla limon sevmememe rağmen üzerine az da olsa maydanoz ile birlikte ilave ettim, acayip oldu :)) Böyle bir etli ekmek varken mevlana ile tadını bozmak yazık oldu, keşke iki etli ekmek  sipariş verseydim dedim.. Siz siz olun etli ekmeği mutlaka burada deneyin..!


Mekana girdikten sonra lavaboya giderken en dipteki masada gördüğüm ceviz kıran personel sac arası'nın ne kadar lezzetli olacağının göstergesiydi.. Daha önce Konyalı Mevlana Etli Ekmek'te yediğim sac arasından daha lezzetli olmasına rağmen, dondurma ile sunulmaması ben hariç masadakileri üzdü..

İstanbul Anadolu yakasında o kadar iyi Konya mutfağı temsilcileri var ki, hangisine gitsem diğerinden güzel geliyor, Acıbadem ve Ataşehir'deki etli ekmekçilere de uğradıktan sonra hepsini özetleyeceğim ayrı bir yazı yazmayı planlıyorum.. Siz yine de diğer yazılarımı beklemeden Konyalılar Etli Ekmek'e mutlaka uğrayın..!


TAVSİYE EDİLEN MENÜ ( Kişi Başı ~ 20 TL @ Aralık 2011 )


Yoğurt
Etli Ekmek
Ayran


Şemsettin Günaltay Caddesi No: 150 / G Kazasker - Kadıköy / İSTANBUL
0216 445 42 42

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...