SAYFALAR

Efsane Prof. Sadık Usta / Esat - ANKARA


Benim için Ankara seyahatlerinin en güzel tarafı Aspava yiyebilecek olmaktır.. Yıldız Beyi'ne doğru yola çıkmışken sevgili ablamın da tavsiyesi ile Esat'ta dizilmiş sıra sıra Aspava mekanlarının 2 paralelinde, girdikten sonra soğan kasalarıyla karşılaştığınız salaş mı salaş bir Adana kebapçısında buldum kendimi; Efsane Prof. Sadık Usta!


Adana Kebap siparişimi çok da büyük beklentilere girmeden verdim, yanında da şalgam suyu söyledim.. Sadık Usta'da kebaplarını benzer mekanlar gibi önceden yüzlerce kebap dizip, dolapta bekletip sunmuyor, sipariş üzerine şişe diziliyorlar..


Pek zaman geçmeden masaya baharatlı soğan, salata ve nar ekşili baharatlı pişmiş soğan servis edildi. Neyse ki bu sefer Ankara'ya iş için değil aile ziyareti için geldiğimden soğanın dibine inebildim..


Nar ekşili ve baharatlı pişmiş soğan enfes.. Özellikle daha çok pişmiş, küçük olanları seçerek suyuna bandırıp yemenin keyfi müthiş.. Tam bu tattan ötürü nar ekşileri iyiymiş diyecekken çatalımı bence mekanın en sağlam lezzeti olan salatasına daldırdım..



Bol narlı, nar ekşili, nane yaprakları ve turp ile zenginleştirilmiş roka salataları muazzam bir tat.. En kısa sürede evde de deneyeceğim, umarım başarılı olabilirim..


Adana kebabı mekanın hemen yanında bulunan berberin de tavsiyesi ile (yemek öncesi traş oldum da :) ) iyi pişmiş istedim.. İyi ki de öyle yapmışım çünkü tam kıvamında geldi.. Adana'nın lezzetine diyecek yok, gerçekten Adana dışında yenilebilecek en iyilerden biri, İstanbul'daki Yusuf Usta'yı hiç aratmıyor.. Porsiyonu da gayet doyurucu..


Son olarak işini ne kadar iyi yaparsa yapsın Sadık Usta'nın kendisine "Efsane Prof." lakabını takması biraz itici olmuş.. Fiyatları da pek ucuz değil (Kişi başı 30 TL @ Şubat 2013).. Usta bu güzel salata ve kebabını biraz daha makul fiyata sunabilir diye düşünüyorum.. Yine de mekanı denemenizi mutlaka tavsiye ediyorum, pişman olmayacaksınız..


Adres: Bağlar Caddesi No:176 Esat - ANKARA

Tel: 0312 436 50 52

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...