SAYFALAR

Köfteci Yusuf / İznik - BURSA


Güneye giderken veya güneyden İstanbul'a dönerken fark etmez; "Bursa'da İskender kebap yemek varken neden Orhangazi'de köfte yiyeyim" diye düşünerek sürekli Köfteci Yusuf'u ziyaret etmeyi ertelerim.. Zaten merkez şubesi olan İznik'teki dükkanlarını ziyaret etmedikten sonra ne anlamı var..


Diyerek Köfteci Yusuf'u sürekli sallarken, bolca vaktimin olduğu bir Ankara seyahatinde yolu toplamda 1,5 saat kadar uzatarak daha önce kendime görme fırsatı yaratmadığım İznik'e doğru kırdım direksiyonu..




İznik gibi tarihi ve çinilerinin ünü yanında mütevazi bir ilçe için gayet heybetli bir mekanda hizmet vermekte olan Köfteci Yusuf, hayret verici şekilde hafta içi olmasına rağmen bir esnaf lokantası misali dolup dolup boşalıyordu.. Sadece yemek yemek için değil kasabından alış veriş yapmak için de uğranılan mekan, temiz ve çok ferah..


Yerel halk ve İznik'i ziyaret eden tur otobüsleri boşuna burayı tercih etmiyordur diyerek unuttum yolda geçen fazladan zamanı, gönül rahatlığıyla kuruldum sofraya..


1,5 porsiyon köfte, piyaz, ayran siparişimi verdim.. Bu sırada müthiş lezzetli bir zeytinyağı ile tatlandırılmış hatta kelimeler ile abartayım biraz; "taçlandırılmış" olan biber salçasına ekmek banmaya başladım..


Ayranların tadı, tuzu ve yoğunluğu çok iyiydi, kutuları üzerinde yaptığım yoğun araştırmalar :P sonucunda İtimat marka ayran kullandıklarını gördüm, İstanbul'da da bulabilirsem bu marka kullanmaya çalışacağım..





Siparişleri verdikten birkaç dakika sonra köfteler ve piyaz da servis edildi.. Piyazı çok fazla beğendiğimi söyleyemem, daha iyilerini tattım ama köfteleri bir başka.. Baharatı yerinde kullanılmış büyük parçalar halinde servis edilen kurutulmadan pişirilmiş bu köfte o kadar leziz ki eşim bile tabağını bitirdi!! Tabi biraz da karnındaki elemanın torpili ile :)


Tam köfte resitali yaptık ağzımızın tadını bozmayalım derken yan masada yenilen kaymaklı ekmek kadayıfı gözüme çarptı ve anında sipariş verdim.. Bu tatlıyı anlatırken kaymaklı ekmek kadayıfı mı ekmek kadayıflı kaymak mı desem bilemedim, bu tatlı üzerindeki kaymağı anlatmak zor, ama yemek çok kolay! :) Resmen saldırdık..


2,5 porsiyonluk köfte, neredeyse 150gr'lık kaymağıyla ekmek kadayıfı, ayranlar, piyaz ve güzel yemek yemenin verdiği hazzın mali değeri sadece 27 TL tuttu..! Bu sayede verdiği manevi değer de kat kat arttı :)

Zamanında Selçuklu ve Osmanlı'ya başkentlik yapmış olan İznik, köyleri ile birlikte 45.000 nüfuslu tarihi ve tarihi yerleri bol bir ilçe.. Köfteci Yusuf da bu ilçenin Çinisi gibi dünyaca ünlü olmaya aday bir başka değer! İstanbul - Ankara otobanında geçirdiğiniz vaktinizden 1,5 saat ayırın, 3 şeritli asfalttan biraz uzaklaşın ve mutlaka İznik'i ziyaret edin.. Benden söylemesi..




http://www.kofteciyusuf.com.tr/


Selçuk Mahallesi Atatürk Caddesi No:73 İznik / BURSA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...