SAYFALAR

Tarihi Kalkanoğlu Pilavı / TRABZON


Yine bir iş gezisi için 3. kez ziyaret ettiğim Trabzon'da ilk kez gün içerisinde zaman yaratabildim ve soluğu Kalkanoğlu'nda aldım.. 1856'dan bu yana aynı mevkide hizmet vermekte olan mekanın tarihini müessesenin bugünkü işletmecileri dedelerinden gelen bilgiler doğrultusunda kısaca şöyle anlatıyor; 1853 Osmanlı - Rus savaşı sırasında Osmanlı ordusunun en çok sıkıntı çektiği şeylerden yiyecek sorununu çözmek için zamanının Trabzon valisi Kalkanoğlu lakaplı Süleyman Ağa'yı Trabzon'a getirtiyor ve çok sevilen bu pilav 1856'da halka satılmaya başlıyor..



Trabzon'da döner gibi pilav da gram ile satılıyor.. Gram belirtmeden sipariş verirseniz (benim gibi) 400gr pilav, tercihiniz doğrultusunda kuru fasulye veya kavurma ile servis ediliyor..


Daha önce bu lezzet ile tanışmayanlar özelliği nedir diye düşünüyorlardır.. Ben de "bir pilav ne kadar farklı olabilir ki?" düşüncesi ile mekana gittim ve gerçekler ile yüzleştim.. Kalkanoğlu'nun farkı et suyunda gizli.. Ustalar kemiği iliği eriyene kadar kaynatarak elde ettikleri et suyu ile yerel pirinci pişiriyorlar.. Sonunda da yine Trabzon'un müthiş tereyağı ile servis ediyorlar..


İlk ziyaretinizde 200gr kuru fasulyeli, 200gr kavurmalı sipariş vermenizi ve mutlaka saat 17:00'den önce mekanda olmanızı öneririm çünkü pilav bu saatlerde bitiyor ve avucunuzu yalayarak kapıdan dönüyorsunuz..


Kalkanoğlu pilavının yanında servis edilen hoşaf da lezzet bakımından pilavın gerisinde kalmıyor ve birlikte çok iyi gidiyorlar.. Ben 3 bardak içtim :) Fiyatları da gayet makul olan mekanda 2 kişi tıka basa yiyip içtik ve 2 tane McDonalds menü parası verip çıktık..

Kalkanoğlu Trabzon'u ziyaret edenler için bulunmaz bir nimet, mutlaka gün içerisinde, mümkünse öğle saatlerinde gitmenizi şiddetle tavsiye ederim..


Adres: Pazarkapı Mah. Tophane Sok. No:3/A Trabzon

Telefon: 0462 321 30 86

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...