SAYFALAR

7 Mehmet / ANTALYA


Kesinlikle Türkiye'nin en lezzetli mekanlarından biri olan 7 Mehmet'i Antalya'da ziyaret etme şansı buldum.. Gitmeden önce ne büyük ümitlerim vardı ne de beklentilerim.. Çünkü benim için klasik bir kural vardır; "bir mekan menüsü zengin olacak diye her damak tadına uygun çeşitli mutfaklardan sunumlar yaparsa hiçbirini doğru yapamaz" diye.. İşte bu kural 7 Mehmet'te geçerli değil :)


Öncelikle 7 Mehmet isminin nereden geldiğini benim gibi merak edenler için hikayesini web sitelerinde anlatıldığı gibi aktarıyorum;

"Mesleğinde titiz bir o kadar da disiplinli kişiliği olan Usta Hacı Hasan' ı bir gün misafir yemeğinde çıkan bir kıl çılgına çevirir.

Duruma çok sinirlenen usta, tüm elemanları hizaya çeker ve cezayı keser.

Ertesi gün tüm çalışanlar, saçları ustura ile kazınmış halde lokantaya gelir. Bu cezadan nasibini ve dersini alan Mehmet'in saçları kesilince küçük yaşlarda geçirdiği trafik kazasında kalan V harfi ortaya çıkar.

Eski Türkçe'de yedi anlamına gelen bu işaret ustanın dikkatini çeker ve ona isminin önünden bir daha silinmeyecek olan 7 Mehmet lakabını takar. Böylece başlar 7 Mehmet serüveni."




7 Mehmet'te müthiş manzara eşliğinde her türlü çorba, salata, deniz mahsulleri, kebap çeşitleri ve tatlılar yiyebilirsiniz.. Yaz sezonunda nasıl olur bilemiyorum ama ilk baharda ferah mekanda yer bulma gibi bir sıkıntı yaşamıyorsunuz..


Zengin menü içerisinde benim tercihim gavurdağı salata, işkembe çorbası ve ince kıyım adını verdikleri "şaheser" oldu..


İşkembe çorbasını oldum olası çok severim, bir çok yerde denemişliğim de var, ancak burada servis edilen çorba, işkembe sevmeyen adamı bile hastası yapar.. Hiç bitmesin istediğiniz bir lezzet ve abartmadan söylüyorum hayatımda tattığım en lezzetli çorba..



7 Mehmet'in ince kıyım adını verdiği bademli iç pilav üstüne lokum gibi dana eti muazzam bir lezzet.. Çektiğim fotoğraflarda bunu yansıtamamış olmak gerçekten üzücü.. İç pilavın bademlerinin lezzeti, ciğer ve üzümün tat uyumu olağanüstü.. Az yağlı, sinirsiz, yumuşacık dana eti ise çok az yerde rastlayacağınız şekilde iyi derecede ama kurutulmadan pişirilmiş.. Mekanı ziyaret ettiğimde twitter hesabım https://twitter.com/lezzet_gezgini da paylaştığım gibi "insan 7 Mehmet'te ince kıyım yemeden ölmemeli"..


7 Mehmet ziyaretimde karşılaşma şansı bulduğum mekan sahibi sayın Hakkı Akdağ benim gibi hiç tanımadığı sıradan bir müşterisi selam verdiğinde bile hastalığı olmasına rağmen zorlukla ayağa kalkıp, güler yüzü ile selam vererek sadece hazırladığı - hazırlattığı yemekleriyle değil insan olarak da kaliteli olduğunu gösterdi.. Allah uzun ömür versin..

Vedat Milor üstadın yorumlarına aşağıdaki video'dan ulaşabilirsiniz;




Adres: Atatürk Kültür Parkı No:201 Antalya

Tel: 0242 238 52 00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...