SAYFALAR

MMY Tantuni / Yenibosna - İSTANBUL



Bir Arap yemeği olan tantuniyi İstanbul’da en iyi yapan yer olarak bir çok arkadaşça önerilen MMY Tantunide denemek için uzun süredir fırsat kolluyordum.. Atatürk havalimanına gitmem gereken bir gün bu şansı yakaladım ve MMY Tantuninin Yenibosna’da bulunan merkez şubesinde sofraya kuruldum..



Öğle yemeği saati olduğu için olsa gerek (belki de tüm gün böyle yoğunlardır bilemiyorum) mekan çok kalabalıktı, hatta insanlar saat 12:30 gibi sıra oluşturmaya başladılar..




MMY Tantuninin tabiriyle “full” yani “soğanlı, maydanozlu, acılı, bol baharatlı, kuyruk yağı eksik olmayan, ince ince doğranmış et” yarım ekmek ve dürüm tantuni sipariş verdim.. (Normalde dürüm dururken hayatta yarım ekmek sipariş vermem ama sizlere tantuni malzemesini yakından göstermek ve güzelim dürümümü bozup rezil etmemek adına yaptım :))


Siparişlerin servis edilmesi çok vakitlerini almadı, zira 4 farklı çalışan sürekli sipariş hazırladığından bu gayet normal..




İlk olarak yarım ekmek ile başladım, kokoreç kıvamında ve neredeyse aynı tada sahip olarak gelen bu siparişim ne kadar lezzetli olsa da bir o kadar yanlıştı.. Lezzetliydi çünkü malzemesi çok kaliteliydi, yanlıştı çünkü bu işin bir doğrusu var ki Mersin’de bunu dürüm de sunuyorlar :)



Hemen olayın gerçek boyutuna geçiyorum; “Dürüm Tantuni”.. Tam bir efsane! Dürümü bildiğimiz lavaşlardan değil, krep gibi, daha kalınca, acılı ve bol baharatlı malzeme ile o kadar uyumlu bir tadı var ki, gerçekten denemeyen bilemez, deneyen de 2 taneden az yemez :) Mersinliler, özellikle de tantuni severler bu işte bir eksiklik yokmu; ya LİMON? diyebilirler.. Ben ete limon sıkma fikrine çok karşıyım, sadece fikrine karşı olmakla kalmayıp denemesine bile yanaşmıyorum, bilgilerine :)



Acelemiz olduğundan dolayı maalesef künefe denemeye fırsatım olmadı ama söz, bir sonraki ziyaretimden sonra yazımı güncelleyeceğim..


Tantuni sevenler bu mekanı en kısa sürede mutlaka denemeliler.. Dürüm tantuniyi full sipariş verirseniz 7 TL ödüyorsunuz ki bu tutar bence bu lezzet için fazlasıyla makul..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...