SAYFALAR

Çesta Mantı / Göztepe - İSTANBUL


İlk olarak 1991 yılında servis ile okula giderken Cemil Topuzlu caddesinde gördüğüm, sonrasında yaklaşık milyon kez Bağdat Caddesi’ne giderken önünden geçmeme rağmen 20 yıl boyunca hiç gitmediğim Çesta Mantı’ya 2005 yılından bu yana hizmet verdikleri Bağdat Caddesi Göztepe mevkiindeki şubelerine gitme şansı buldum..


Merak edenler için söyleyeyim; web sitelerinde Çesta Mantı’nın “Boşnak dilinde hoş-temizlik anlamına, İtalyancada sepet anlamına geldiği” belirtilmektedir..


Eşim aşerdiği için turşu siparişi verdik; acur, kelek ve salatalık turşusunu bu kadar lezzetli hazırlayabileceklerini düşünemezdim..







Menüsüne göz atmadan mantı sipariş vermeyi kafama koymuştum, öyle de yaptım ama çevre masalarda herkesin çiğ börek yemesi beni işkillendirdi J

Ben de yarım çiğ börek, yarım içli köfte ve “soslu” versiyon olan Kayseri mantısı söyledim..

Çiğ börek konusunda Çesta Mantı’nın son noktada olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, çok hızlı bir şekilde servis ediliyor ve midesi kazınanın gazını alıyor J Hamuru incecik ama içinde en ufak yağ yok, kesinlikle rahatsız etmiyor ve insanın içini baymıyor, porsiyon porsiyon denenmeli..!!



İlk ziyaretimde "Biraz fazla kızartılmış olduğunu düşündüğüm içli köftenin sunumu müthiş, kıyması lezzetliydi.. Kötü yorumlar yapmayacağım çünkü bir iş kazasına uğramış olabilirler, bir şans daha tanıyacağım.." yazmıştım, ikinci ziyaretimde ise tahminlerimin doğru çıktığını gördüm; doğru malzeme doğru pişirildiğinde güzel olur, Çesta da içli köfteyi bu ziyarette doğru servis ederek 10 tam puan almayı başardı :)


Mantı konusunda ise servis yapan arkadaşı dinlemediğim için çok pişmanım. Menüdeki mantılar içerisinde sulu versiyon olan “Kayseri Mantı”sını tercih ettim, keşke “Çesta Mantı”yı sipariş verseydim.. Çünkü hamuru ve sığır sırtından hazırlanan kıyması gerçekten yerinde kullanılmış ufak taneleri çok lezzetliydi.. Ama salça sosu gerçekten çok kötüydü, bu müthiş malzemeyi nasıl rezil edebiliriz diye düşünüp salça sosu öyle hazırlanmış olmalılar..


Aynı sos ile servis edilen dolmaları ise Kayseri Mantı'larından kesinlikle çok daha iyiydi..





Ama hiçbiri Çeşta Mantı'nın yerini tutamaz;





Evet fotoğraflarda müthiş gözüküyor ama gerçek lezzeti göründüğünün de ötesinde.. İlk ziyaretimde domates sos fanatiği olarak dayanamamış ve biraz daha yukarıda görüldüğü üzere Kayseri Mantı yemiştim.. İkinci ziyaretimde ise Çesta Mantı'yı yedim ve bir kez daha haklı çıktım :) Çesta Mantı gerçekten çok iyi!


Siz de şans bulur ve buraya uğrarsanız mutlaka çiğ börek üstüne “Çesta Mantı”yı deneyin..!



TAVSİYE EDİLEN MENÜ ( Kişi Başı ~ 30 TL @ Kasım 2011 )

Yarım Çiğ Börek
Yarım İçli Köfte
Çesta Mantı
Kola


Bağdat Caddesi No:233 Göztepe - Kadıköy / İSTANBUL

Tel: 0216 360 04 44

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...